KLUB INŠPIRATÍVNYCH DIEL
Domovská stránka » Podujatia » KLUB INŠPIRATÍVNYCH DIEL
Vážená čitateľská verejnosť,
srdečne Vás pozývame do Klubu inšpiratívnych diel pod vedením vysokoškolského učiteľa a doktora filozofie, ktorý vyučuje pre Profesní školu médií v Prahe, kde vedie online textové semináre a rozvíja inovatívny koncept vyučovania klasických diel. Publikuje eseje o vzdelávaní na kontextyhumanity.cz. Svoje kurzy chce ponúknuť naživo aj slovenskému publiku.
Prečo sa zapojiť
- Ste študentom? Pripravíte sa na univerzitné vzdelávanie.
- Ste učiteľom? Dostanete novú chuť učiť.
- Robíte v kultúre? Objavíte jej zákutia, ktoré nepoznáte.
- Ste dospelým? Posilníte neurotransmitery a nájdete inšpiráciu.
- Ste seniorom? Zažijete pekný čas s kultúrou v spoločenstve.
DÔLEŽITÉ INFORMÁCIE
Celý kurz: 20 seminárov (1 seminár – 90 min.) /2xmesiac/1 šk. rok
Zvýhodnená cena: 50 € /osoba/celoročný kurz (20 seminárov) alebo 4 € / osoba/1 seminár
TERMÍNY
25.4.2024 Téma: Homérova Ílias – 22. spev – Hektorova smrť
9.5.2024 Téma: Tukydides, Dejiny peloponézskej vojny
Prihlasovanie na seminár klubu:
Telefonicky: 054 472 21 05 (Okresná knižnica Dávida Gutgesela v Bardejove)
e-mailom: jan.hresko@protonmail.com
Termín a čas: predbežne štvrtky (2x v mesiaci) o 15.30 hod.
Bonus: Inšpirácie od manželov Hreškovcov, ktorých spája nielen láska ku knihám
LINK NA IG: https://www.instagram.com/kupelepredusu/
Predstavenie Klubu inšpiratívnych diel
Som presvedčený, že aj regionálne centrá kultúrneho života si zaslúžia kvalitné voľnočasové vzdelávacie programy. Preto som sa rozhodol otvoriť pilotný ročník Klubu inšpiratívnych diel v Bardejove. V Okresnej knižnici Dávida Gutgesela chcem verejnosti ponúknuť pravidelné záujmové vzdelávanie v štýle great books courses. Pôjde o dvadsať 90 minútových stretnutí za jeden školský rok.
Cieľovou skupinou sú všetci, ktorí si už našli alebo stále len hľadajú cestu ku kvalitnej literatúre a radi premýšľajú. V seminári budú mať účastníci priestor aktívne sa zapojiť do spoznávania najdôležitejších diel svetovej literatúry, na ktoré by si sami možno netrúfli a na ktoré v školách spravidla nebol čas. Čítanie kľúčových pasáží kníh je sprevádzané výtvarnými interpretáciami a ďalšími podnetnými dielami. Prvý ročník začneme s Homérovou Íliadou.
Pozývam vás ponoriť sa do najstaršieho diela európskej literatúry, ktoré otvára témy ako hnev a možnosť zmierenia, vojna a smrť, túžba po uznaní a sláve, a i. Aké odpovede na tieto nadčasové ľudské otázky a aktuálne spoločenské problémy ponúkli starí Gréci? Ak chcete vedieť viac, príďte do Okresnej knižnice Davida Gutgesela v Bardejove. Ste vítaní.
Volám sa Ján Hreško. Vyštudoval som učiteľský odbor história a filozofia v Ružomberku a absolvoval študijné pobyty v Spojenom kráľovstve a v Českej republike. Za doktorátom z filozofie som následne odišiel na Univerzitu Karlovu. Zameral som sa najmä na etiku, filozofiu výchovy a myslenie 20. storočia. Dizertačnú prácu som venoval otázke slobody človeka u Emmanuela Levinasa. Tento rok vyjde v univerzitnom vydavateľstve v Prahe. Kvôli výskumu som vycestoval do Spojených štátov amerických a zúčastnil sa na medzinárodnej konferencii v New Yorku. Publikoval som viacero odborných článkov, píšem eseje o vzdelávaní pre kontextyhumanity.cz.
Vyučoval som na dvoch českých Vyšších odborných školách pedagogických. Od roku 2020 pripravujem online kurzy pre Vyššiu odbornú školu publicistiky v Prahe, kde sa s kolegami snažíme pestovať mediálnu gramotnosť v spojení s tou kultúrnou. Špecializujem sa na pomalé čítanie. Pre študentov pripravujem úvody do humanitných a spoločenskovedných disciplín, tematické textové semináre a kurzy veľkých diel.
Momentálne rozvíjam inovatívnu metódu práce s klasickými textami inšpirovanú britskými a americkými programami „slobodného vzdelávania“. Píšem sprievodcov veľkými knihami pre SŠ a VŠ učiteľov. Cieľom je prostredníctvom spoločného čítania zásadných diel svetovej literatúry predstaviť (nielen) študentom to najlepšie z kultúrneho a myšlienkového dedičstva ľudstva. A zároveň takýmto spôsobom pestovať dôležité schopnosti pre ľudí digitálnej doby: pokročilé čítanie s porozumením, schopnosť sa sústrediť, formulovať otázky a viesť živý dialóg s druhými, či rozvoj predstavivosti a empatie. Teda súčasne kultivovať emócie i racionalitu.